كیـمیـای محبـت - مطالب بهمن 1389
كیـمیـای محبـت
کیمیا،محبت اهل بیت است
1389/12/1 :: نویسنده : منتظر

از عمق ناپیدای مظلومیت ما صدایی آمدنت را وعده می دهد.

صدا را عدل خداوندی صلابت می بخشید و مهر ربانی گرما می داد.

و ما هرچه استقامت از این صدا گرفتیم و هر چه تحمل از این نوا دریافتیم.

در زیر سهمگینترین پنجه های شکنجه تاب می آوردیم که شکنج زلف تو را می دیدیم. در کشاکش تازیانه ها و چکاچک شمشیرها برق نگاه تو تابمان می داد و صدای گام های آمدنت توانمان می بخشید.

رایحه ات که مژده ی حضور تو را بر دوش می کشید مرهمی بر زخم های نو به نومان بود و جبر جان های شکسته مان.

دردها همه از آن رو تاب آوردنی بود که آمدنی بودی.

تحمل شدائد از آن رو شدنی بود و به تحقق پیوستنی.

انگار تخم صبر بودیم که در خاک انتظار تاب می آوردیم تا در هرم خورشید تو به بال و پر بنشینیم.

سنگینی بار انتظار بر پشت ما سنگینی یک سال و دو سال نیست سنگینی یک قرن و دو قرن نیست . حتی از زمان تودیع یازدهمین خورشید نیست.

تاریخ انتظار و شکیبایی ما به آن ظلم که در عاشورا بر ما رفته است برمی گردد به آن تیرها که از کمان قساوت برخاست و بر گلوی مظلومیت نشست. به َآن سم اسب های کفر که ابدان مطهر توحید را مشبک کرد. به آن جنایتی که دست و پای مردانگی را برید.

از آن زمان تا کنون ما به آب حیات انتظار زنده ایم.

انتظار ظهور منتقم خون حسین.

تاریخ استقامت ما از آن زمان هم دورتر می رود. از عاشورا هم می گذرد و به بعثت پیامبر اکرم میرسد. هم او در مقابل همه ی جهل و ظلم و کفر و شرک و عناد و فسادی که جهان آن زمان را پوشانده بود وعده فرمود که کسی خواهد آمد.

نامش نام من کنیه اش کنیه ی من لقبش لقب من دوازدهمین وصی من خواهد بود و جهان را از توحید و عدل و عشق و داد پر خواهد فرمود.

آری و در آن زمان هستی حیات خواهد یافت عشق پر و بال خواهد گشود و در رگ های خشکیده ی علم خون تازه خواهد دوید. پشت هیولای ظلم و جهل با خاک انس جاودان خواهد گرفت. شیطان خلع سلاح خواهد شد  انسان بر مرکب رشد خواهد نشست و عروج را زمزمه خواهد کرد.





نوع مطلب :
برچسب ها :
درد دل امام زمان(عج) با امام حسین(ع) ... بخون و برای غریبی مولامون گریه کن! توضیح : بیشتر بندهای این شعر از زیارت ناحیه مقدسه که در آن امام زمان(ع) در خطاب به امام حسین(ع) درد دل میکند و روایات دیگر که امام زمان(ع) فرموده اند گرفته شده است! دوستان لطفا با حضور قلب بخوانید ... در آن لحظه که اشکهای گرمتان میچکد ما را هم از دعای خیرتان بی بهره نسازید! حسین جان مهدی ام مهدی خسته دلم از بی وفایی ها شکسته حسین جان مهدی ام مهدی خسته دلم از بی وفایی ها شکسته حسین جان مانده ام تنهای تنها شده کرب و بلایم کوه و صحرا حسین جان کاش من جای تو بودم چو یارانت بُدم گِرد وجودت شما گفتی ولی آنها نرفتند مرا یاران همه ، یک یک برفتند حسین جان مهدی ام مهدی خسته دلم از بی وفایی ها شکسته حسین جان سال ها در انتظارم هنوز حسرت به یاران تو دارم حسین جان انتقام نگرفته ام من به جای امّتم شرمنده ام من حسین جان قطعه قطعه جسم اکبر(ع) سر افتاده ی علی اصغر(ع) دو کتف خونی و مشک ابالفضل(ع) کنارعلقمه اشک ابالفضل(ع) صدای ناله ی جانسوز زهرا(س) فرار کودکان در دشت وصحرا همه منزل به منزل در اسارت چنان که شد به آل تو جسارت ... حسین جان مهدی ام مهدی خسته دلم از بی وفایی ها شکسته هر آنچه عمه ام زینب(س) کشیده بود هر صبح و شام در پیش دی
اللهم رزقنا کربلا

 دوستانی که مایلند درد و دلشونو به آقاشون بگن بیان اینجا

منبع:عاشورا




نوع مطلب :
برچسب ها :

این پست شاید برای خیلی ها تكراری باشه ولی مطمئنم خیلی از دوستان هم هستند كه هنوز این پست رو تو خیلی از وبلاگا ندیدن و شاید علّتش این باشه كه تو یه زمانی همه باهم اونو زدن ولی حالا برای یادآوری من این پست رو می زنم و البته باید بگم به خاطر جالب بودن موضوع برای خودم هم بود كه اینكارو كردم.

چراباید بگوییم امام خامنه ای

  • غربی‌ها با سه کلیدواژه‌ی آزادی، دموکراسی، و حقوق بشر افکار عمومی را اداره می‌کردند. شرقی‌ها با دو کلیدواژه‌ی مبارزه‌ی پرولتاریا با امپریالیسم و برابری. امام پنج کلیدواژه‌ی قرآنی را در مقابل آن پنج کلیدواژه قرار دادند.
  • اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.
  • ده سال هر کاری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند «آیت‌الله خمینی».
  • سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر ما بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.
  • یک رسانه‌ی غربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!
  • شهریور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسی شهید بهشتی کلمه‌ی امامت را در قانون اساسی گذاشت، ریاست آن مجلس با آقای منتظری بود. امام خمینی گفت شما نمی‌توانی مجلس را اداره کنی، برو کنار، آقای بهشتی اداره کند. وقتی شهید بهشتی آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولی فقیه نائب امام زمان و امام امت اسلامی است، کشور ریخت به هم. بازرگان اعلام استعفای دسته‌جمعی دولت را کرد. امیرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسی باید منحل شود. سر یک کلمه کشور ریخت به هم!
  • امامت‌محوری، امّت‌گرایی، عدالت‌گستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی بود.
  • امام خمینی از دنیا رفتند. آقای هاشمی رفسنجانی آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خمینی در دومین خطبه‌ی اولین نمازجمعه‌ی بعد از رحلت امام، راجع به ولایت فقیه دو جمله گفتند. یک : «ما نمی‌خواهیم بعد از رحلت امام خمینی به جانشی ایشان "امام" بگوییم». این همه دعوا داشتیم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهید بهشتی را قربانی کند برای این کلمه؛ قانون اساسی پنج بار روی امامت ولی فقیه تأکید کرده، امام این را از سال 48 مطرح کرده، شما می‌گویی نمی‌خواهیم؟ به اسم اعزاز امام خمینی گفتند به جانشین‌اش نمی‌گوییم امام! انگار یکی به شما بگوید من چون خیلی شما را دوست دارم، افکار شما را می‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ی دوم‌شان این بود : «خبرگان مرجع تعیین نکرده است». یعنی جانشین امام خمینی نه مرجع است و نه امام.
  • وقتی ایشان جای «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسی‌ها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».
  • اما کلمه‌ی سوم یعنی «عدالت»؛ مقدس‌ترین کلمه‌ای که آقای هاشمی در دوران ریاست‌جمهوری‌شان ابداع و به تحمیل کردند به نظام اسلامی، کلمه‌ی «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه این بود که «عدالت» را خدا و پیغمبر (ص) و علی مرتضی (ع) تعریف می‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی و صهیونیست‌های عالَم.
  • در عرصه‌ی بین‌الملل هم دو کلیدواژه‌ی قرآنی «مستکبرین» و «مستضعفین» را ایشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهین‌آمیز است! به جایش بگوییم «قدرت‌های جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آن‌ها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرت‌های جهانی» باید با آن‌ها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیب‌پذیر»؛ یعنی آدم‌های بی‌عرضه‌ای که خودشان پذیرای آسیب‌اند!
  • پنج کلیدواژه‌ی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط ایشان تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژه‌هایی که دشمنان می‌خواستند.
  • تا موقعی که کلیدواژه‌های قرآنی امام خمینی که رأس آن‌ها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشود، هر کاری که بکنیم، وصله‌پینه کردن است.
  • شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای».
  • مشکلی که هست هم این است که همه می‌گویند «دیگران بگویند ما هم می‌گوییم!». اصولگراها می‌گویند صداوسیما شروع کند، ما هم می‌گوییم! صداوسیما می‌گوید ما که از روحانیون نمی‌توانیم جلو بیفتیم! روحانیون می‌گویند تا مدیران ارشد نظام خودشان نگویند که ما نمی‌توانیم جلوی مردم بگوییم! مدیران ارشد می‌گویند وقتی جوانان انقلابی هم نمی‌گویند، ما بگوییم و هزینه بدهیم؟! و...
  • بعضی هم می‌گویند نگوییم چون قبلاً کسی (حشمت‌الله طبرزدی) این کار را کرده و سابقه‌ی خوبی ندارد این کار در ذهن مردم! خب خوب‌ها باید پرچمدار این کار شوند که این کار به اسم آن‌ها ثبت شود و آن سابقه پاک شود.
  • آیت‌الله سید محمدباقر حکیم پا می‌شود می‌رود نجف. از آن‌جا نامه می‌نویسد به «حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای». یک هفته بعد شهیدش می‌کنند. آن مرد بزرگ می‌فهمد که باید از آن‌جا پیغام دهد «امام خامنه‌ای». سید حسن نصرالله می‌فهمد در سخت‌ترین شرایطی که دارد، باید بگوید امام خامنه‌ای! ما اینجا نشسته‌ایم و نمی‌گوییم!
  • اگر نعمت خدا را قدر ندانیم، می‌فرماید «انّ عذابی لشدید». روز قیامت هم آن‌جا ندا داده می‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون». هی حرف را انداختند از این طرف به آن طرف.

                                            لبیك یا امام خامنه ای عزیز





نوع مطلب :
برچسب ها :

  





نوع مطلب :
برچسب ها :
می نویسم. اگر چه می دانم برای بعضی ها درد دارد
و اما روزنامه طلحه و زبیر در هنگام جنگ جمل چه می نوشتند؟
  • علی با استفاده از نیروهای شبه نظامی و سرکوب گرش سعی دارد ندای آزادی ملت عرب را خفه کند. ندایی که نمی خواهد او را خلیفه بداند و او را مسئول خون های به زمین ریخته شده می داند.
  • چگونه است که علی از قاتلان خلیفه مظلوم انتقام نمی گیرد و آن ها را در سپاه خود جای داده است؟
  • تا وقتی علی مالک اشتر را به جرم قتل خلیفه مظلوم مجازات نکند ما از پای نمی نشینیم!
  • یاران و صحابه با وفای پیامبر صلی الله علیه و سلم! توسط علی به خیانت متهم شدند!
  • حضور میلیونی مردم و عزاداران خداجوی جناب خلیفه مسلمین عثمان بن عفان در کنار اردوگاه طلحه و زبیر!
  • راهپیمایی مهندسی شده عمار یاسر کنار خیمه اباالحسن
  • طلحه الخیر: علی خائن به خلافت است.
  • ام المؤمنین عایشه: علی از صحابه پیامبر به زور بیعت گرفته است. دستگاه علوی خشن ترین دستگاه روزگار است که می خواهد خون مسلمین را تباه کند.
  • زبیر سیف الاسلام: جنایات عثمان بن حنیف در بصره غیر قابل گذشت است!
  • عبدالله زبیر: بنی هاشم تنها و تنها خود را حاکم می خواهد!
  • طبق اخبار محرمانه علی، پسرش حسن را به عنوان جانشین خود تعیین کرده است!
  • آیت الله العظمی! کعب بن سور: من فقط به خاطر ام المؤمنین به میدان آمده ام
  • چه کسی باید جواب دست های قطع شده در کنار شتر ام المؤمنین را بدهد؟
  • چه کسی جوابگوی اهانت به بیت پیامبر اکرم خواهد بود؟
به پیشنهاد دوستان:
  • خال المؤمنین (معاویه): ام المؤمنین آمده بود وسط معرکه ساندویچ بخرد! به او کاری نداشته باشید!
  • ابوموسی مطهری: هر دو طرف مقصر هستند! علی الخصوص این علی بود که با ندادن حکومت کوفه به طلحه و زبیر باعث ایجاد جنگ شد!
  • علی اشعری: برخورد بد علی باعث شد این‌ها به جنگ برخیزند!
  • با حمایت چماقداران روز گذشته رخ داد:
    حملات منبری عمار و یارانش به طلحه و زبیر و معاویه!
  • و ...
و از این خزعبلات فراوان است. بگذریم از این که معاویه چه می نوشت! ولی چه کسی است که نداند ارج و قرب ولایت فقیه در نزد مردمان دیار ما هزاران برابر شد.
الحمد الله
و هزار افسوس که دوستان ما جز اینترنت بازی و like گذاری و پاشیدن تخم تفرقه در بین ملت ما کاری ندارند.

esteghbal-az-rahbari-3-3.jpg




نوع مطلب :
برچسب ها :
1389/11/24 :: نویسنده : منتظر
بر در یاقوت با خط طلا بنوشته اند

شیعیان حاجی شدند چون دور حیدر گشته اند

هر كه دور حیدر نباشد مطمئناً كافرست

اهل سنّت دور كعبه از ازل ول گشته اند




نوع مطلب : انتظار، 
برچسب ها :
1389/11/23 :: نویسنده : منتظر
آغازامامت حضرت گل سرسبدعالم هستی  حضرت حجه بن الحسن امام زمان (عج)برشمامبارک.

آقا جان! حیف نیست ماه شب چهارده پشت ابرهای تیره وپاره پاره پنهان بماند،حیف نیست دیده راشوق وصا ل باشد ولی فروغ دیده نباشد…

مهدی جان!

سئوالی ساده دارم از حضورت … من آیا زنده ام وقت ظهورت …

اگر که آمدی من رفته بودم … اسیر سال و ماه و هفته بودم …

دعایم کن دوباره جان بگیرم … بیایم در رکاب تو بمیرم…

بر چهره پر ز نور مهدی صلوات … بر جان و دل صبور مهدی صلوات …

تا امر فرج شود مهیا بفرست … بهر فرج و ظهور مهدی صلوات…

چه جمعه ها که یک به یک غروب شد نیامدی …

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی …

خلیل آتشین سخن ؛ تبر به دوش بت شکن …

خدای ما دوباره سنگ و چوب شد نیامدی …

برای ما که خسته ایم نه ؛ ولی …

برای عده ای چه خوب شد نیامدی ….

تمام طول هفته را به انتظار جمعه ام …

دوباره صبح؛ ظهر؛ نه غروب شد نیامدی…

در انتظار دیدنت همه دلها بیقرارند … ای تک ستاره بهشت حسرت به دلمان نزار…


بقیه متن در ادامه مطلب


ادامه مطلب


نوع مطلب :
برچسب ها :
1389/11/23 :: نویسنده : منتظر

سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) بر منتظرین ظهورش مبارک باد.

روایت کرده اند که پس از اینکه حضرت امام حسن عسکری (ع) توسط معتمد عباسی مسموم گردید فرمودند: "بی شک کسی که بر پیکر من نماز بخواند امام و پیشوای شما خواهد بود". حال آن زمانی بود که پیکر پاک آن حضرت بر روی زمین گذاشته شده بود. و پیروانش منتظر اقامه نماز بر پیکر مرید خویش و دیدن امام دیگری از شجره پاک امامت بودند. روایت کرده اند که جعفر برادر امام حسن عسکری (ع) که به جعفر کذاب نیز معروف بود و جایگاه مناسبی در دربار عباسیان داشت آماده شد تا بر پیکر امام نماز بخواند. همه متعجب شدند که چگونه چنین شخصی می تواند امام و رهرو آنها پس از امام حسن عسکری (ع) باشد. در همین زمان بود که پرده سفیدی کنار رفت و چهره ای نورانی، جعفر را کنار زد و خود بر پدر نماز خواند. آری این همان مهدی موعود (عج) بود که اکثر مردم تا آنروز نمی دانستند که آن حضرت فرزندی اینگونه دارد. روایت کرده اند که جعفر پس از این اتفاق به بیرون از خانه برادر رفت و مدتی بعد سربازان دربار به پشت خانه آن حضرت رسیدند و خداوند چنین تقدیر کرد که آن حضرت از آن زمان تا کنون ابتدا به غیبت صغری و سپس به غیبت کبری برود. 



نوع مطلب : انتظار، 
برچسب ها :
مرگ عبدالله نشانه بسیار نزدیک بودن ظهور


یکی از نشانه های بسیار نزدیک به ظهور در روایات اهل بیت(ع) اختلاف بنی العباس و اغاز جنگ قدرت در میان این خاندان می باشد. بیش از 20 روایت دراین زمینه وجود دارد، این نشانه آن قدر مهم است که امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) از آن بعنوان نشانه حتیمه ظهور نام برده اند! صدور روایات متعدد در این زمینه از اهل بیت(ع) نشان میدهد که تحقق این امر و جنگ قدرت نقش مهمی در ظهور دارد، سوالی که پیش می آید این است که بنی العباس در عصر ظهور چه کسانی هستند و علت اهمیت بالای آن ها و جنگ قدرتی که در میانشان در می گیرد، چیست؟


بخشی از روایاتی که در مورد  خاندان بنی العباس در آستانه ظهور وجود دارد به شرح زیر است:

1- امام صادق(ع): اختلاف بنی عباس از علائم حتمی است، ندای آسمانی از نشانه های حتمی است، خروج قائم(عج) از امور حتمی است. (بشارت الاسلام ص 44)


2- امام صادق(ع): آنچه دوست می دارید محقق نمی شود جز آن که بنی فلان(بنی عباس) دچار اختلاف شوند چون دچار اختلاف شدند مردم بر حکومت آن ها چشم می دوزند و اختلاف آن ها را غنیمت می شمارند، آن گاه سفیانی خروج می کند. (منتخب الاثر ص 252)


3- امام رضا(ع) نقل شده است:
«بَزَنطی از حضرت رضا (ع) روایت می کند که فرمود: از جمله نشانه های فرج، حادثه ای است که بین دو حرم مکه و مدینه رخ دهد. پرسیدم آن حادثه چیست؟ فرمود: تعصب قبیله ای بین 2 حرم بوجود آید و فلانی از خاندان فلان، 15 رئیس قبیله را به قتل رساند.» (بحارالانوار ج52 ص 210)


4- امام صادق(ع): این امر واقع نمی شود مگر هنگامی که شمشیرهای بنی فلانی در میان خود به کارافتد و حلقه تنگ تر شود و اختلاف به جاهای باریک بکشد آن گاه سفیانی خروج کند ... (کشف الغمه ج3 ص 319)


5- امام باقر(ع): آری خروج سفیانی حتمی است، ندای آسمانی حتمی است، طلوع خورشید از مغرب حتمی است، درگیری بنی عباس بر سر حکومت حتمی است قتل نفس زکیه حتمی است و خروج قائم آل محمد(ع) حتمی است. (الزام الناصب ص 145)


6- امام صادق(ع): هنگامی که اولاد عباس اختلاف کنند و قدرتشان به سستی و ضعف گراید و همگان بر آن ها جرأت کنند و عرب از آن ها فرمان نبرد و هر صاحب چماقی چماقش را بردارد و شامی (سفیانی) ظاهر شود و یمانی روی اورد  و حسنی حرکت کند، صاحب این امر ظهور می کند. (بشارت الاسلام ص 138)


7- رسول اکرم(ع): در دولت بنی عباس خود را بپایید که برای شیعیان ما در دولت آن ها خطراتی هست و درپایان حکومت آن ها نشانه هایی است که از اتش سوزان کاری تراست. (اعلام الوری ص 427)


8- امیر مومنان(ع): قائم قیام نمی کند جز هنگامی که چشم دنیا درآورده شود و سرخی در آسمان پدید آید ... برای بنی عباس روز بسیار سخت و پرحادثه ایست که درکام طوفان ها فرو می روند... (الزام الناصب ص 197)


9- امام صادق(ع): همه فرج در به هلاکت رسیدن فلانی از بنی عباس است. (غیبت نعمانی ص 137)


10- امام صادق(ع): بی گمان مردی در مدینه کشته می شود پرسیدند که آیا سپاه سفیانی او را می کشد؟ فرمود نه، بلکه سپاهیان فلانی (بنی عباس) او را می کشند، چون او را بدون هیچ تقصیری به قتل می رسانند، خداوند دیگر به آن ها مهلت نمی دهد سپس فرمود در آن هنگام منتظر فرج باشید ان شاالله. (غیبت نعمانی ص 86)


11- امام صادق(ع):

هر کس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند، من ظهور را برای او تضمین می کنم! آن گاه که مرگ عبد الله فرا رسد، مردم در جانشینى او نسبت به هیچکس به توافق نمى رسند و این جریان تا ظهور حضرت صاحب الامر همچنان ادامه مى یابد، عمر سلطنت هاى چندین ساله بسر آمده، نوبت پادشاهى چند ماهه و چندین روزه فرا مى رسد. ابوبصیر مى گوید: پرسیدم: آیا این وضع به طول مى انجامد؟ فرمود: هرگز! و این درگیرى بعد از کشته شدن این پادشاه (عبدالله ) منجر به کشمکش بین قبیله هاى حجاز مى شود. (بحارالانوار، ج ۵۲، ص ۲۱۰)


12- امام صادق (ع) فرمودند:

هر کس مرگ عبدالله را برای من تضمین کند، من ظهور قائم را برای او تضمین می کنم. سپس فرمود: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود. راوی می گوید: سئوال کردم: آیا این ماجرا به طول می انجامد؟ فرمود: هرگز.» (بحارالانوار، ج 52، ص 240.)


13- امام محمد باقر(ع):

علت مرگ او (عبدالله) این است که با یکی از خواجگان (غلامان) خود ازدواج می کند و بعد غلام دست به قتل او می زند و مرگ او را چهل روز مخفی می کند ... و بدینوسیله فرمانروایی آن ها منقرض می گردد. (کمال الدین صدوق ص 655)


14- امام صادق(ع):

موقعی که مردم در سرزمین عرفات در حال وقوف می باشند سواری برشتری سبک سیر به آنجا وارد می شود و مرگ خلیفه را خبر می دهد و با مرگ او فرج آل محمد(ص) و گشایش کار تمام مردم فرا می رسد. (بحار ج 52 ص 240)


15- از ابن ابی یعفور منقول است که گفت: امام صادق(ع) به من فرمود:

با انگشت دستت بشمار: هلاک شدنی فلانی، خروج سفیانی، قتل نفس زکیه و ... تا آنکه فرمود تمامی فرج و گشایش هنگام به هلاکت رسیدن فلانی است. (بحارالانوار، ج 52، ص 234)


16- امام محمد باقر(ع):

قائم در سالهای فرد قیام می کند همچون یک، سه، پنج و فرمود ... آنگاه بنی عباس (خاندان فلان) به حکومت می رسند و پیوسته در عیش و نوش به سر می برند تا آنکه بین آن ها اختلاف می افتد (و چون درگیری به وجود آمد) حکومتشان منقرض می شود و شرق و غرب حتی اهل قبله با هم به نزاع برمی خیزند و پیوسته در آن حال اند تا از آسمان منادی حق ندا برمی آورد ... (بحارالانوار، ج 52، ص 235)


17- امام محمد باقر(ع):

چون اولاد فلانی دچار اختلاف شدند، فرج نزدیک است، فرج نزدیک است، فرج شما بستگی به اختلاف آن ها دارد، چون نشانه های اختلاف ظاهر شد منتظر ندای آسمانی در ماه رمضان باشید، چون ندا شنیده شد مردم بر آن ها جری می شوند و سفیانی خروج می کند و کارشان پراکنده می شود و سید خراسانی بر علیه آن ها خروج می کند ... (بشاره الاسلام، ص 52)


18- امام محمد باقر(ع):

نابودی اولاد فلانی همانند شکستن کوزه است ... سقوط رژیم آن ها همچون افتادن کوزه و شکستن آن روی می دهد در حالی که آن ها در خواب غفلت غنوده اند یکمرتبه دیده گشوده می بینند که ناگهان رژیم آن ها سقوط کرده است. (غیبت نعمانی ص 136)


19- امام صادق(ع):

چون حکومت بنی فلان سپری شود خداوند با مردی از ما اهل بیت(ع) بر آل محمد منت می نهد ... (بشارت الاسلام ص 141)

از مجموعه احادیث بدست می آید که در عصر ظهور بنی عباس یا بنی فلان از حاکمان حجاز بوده و در سرزمین عربستان ساکن می باشند به طور مثال در حدیث شماره 10 مکان قتل آن فرد محترم که همان پسر عموی نفس زکیه می باشد توسط سپاه بنی فلان در مدینه ذکر می شود و این مسئله نشان از این مسئله دارد که بنی فلان یا همان بنی عباس خاندان حاکم و ساکن عربستان هستند یا حدیث دیگری که قتل 15 نفر از بزرگان توسط فردی از قبیله بنی فلان را  در مکه ذکر می کند نیز بدین معنا اشاره دارد.

علامه کورانی محقق برجسته عرصه مهدویت نیز چنین اعتقادی دارد و بنی عباس یا بنی فلان را همان آخرین خاندان حاکم بر حجاز می داند

«منظور از بنی فلان و بنی عباس در روایات عصر ظهور آخرین خاندان حاكم بر عربستان یعنی وهابی ها و آل سعود می باشند» (عصر ظهور، علامه كورانی، جلالی، چاپ و نشر بین الملل، ص 29)


اگر دقت کنیم می بینیم که روایات حکومت خاندان بنی عباس را در آستانه ظهور مطرح می کنند و ایجاد اختلاف و جنگ قدرت را در آن حتی از نشانه های "حتمیه" ظهور می دانند و عملاً وجود جنگ قدرت گریزناپزیر و قطعی باعث سست شدن حکومت عربستان شدن و زمینه لازم برای آغاز نهضت جهانی اسلام از عربستان فراهم می گردد در غیر این صورت و با وجود یک حکومت مقتدر، آغاز انقلاب با یارانی اندک و بدون امکانات، بسیار سخت و پیروزی آن بعید بود.

پس می بینیم که عربستان در آستانه ظهور بنا بر روایات بسیار درگیر جنگ قدرتی شدید خواهد بود که ائمه اطهار(ع) از آن به عنوان اختلاف بنی العباس یاد کرده اند. از سویی دیگر روایات آغاز این جنگ قدرت را با مرگ حاکمی از بنی عباس ذکر می کنند که "عبدالله" نام دارد.


امام صادق(ع) دراین زمینه می فرمایند: "هرکس برای من مرگ عبدالله را تضمین کند، من ظهور را برای او تضمین می کنم ..."


روایت دیگری مرگ او را در ذی الحجه و روز عرفه می داند همچنین امام محمد باقر(ع) بیان می دارد که علت مرگ او مسئله ای اخلاقی بود ه و مرگ او 40 روز مخفی نگه داشته می شود!

با استفاده از روایات فوق می توان ویژگی های متعددی را برای "عبدالله" در نظر گرفت:


1- نام وی ”عبدالله“ است

2- از حاکمان حجاز است
3- وی حاکمی مقتدر و ذی نفوذ است
4- در آستانه ظهور کشته می شود
5- مرگ او بخاطر مسئله ای اخلاقی و توسط غلام وی می باشد
6- مرگ او توسط حکومت عربستان 40 روز مخفی می شود
7- با مرگ او جنگ شدید قدرت آغاز می شود
8- او از دشمنان اهل بیت(ع) است و مرگش فرج اهل بیت(ع) ذکر شده است
9- مرگ او در ماه ذی الحجه و به روایتی در روز عرفه رخ می دهد
10-مرگ او تحولات بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.
11- فاصله بسیار بسیار اندک از مرگ عبدالله تا ظهور

1- نام وی “عبدالله” است

2- از حاکمان حجاز است

همانگونه که دیدیم "عبدالله" از بنی العباس است و آخرین حاکم مقتدر آن ها و مجموعه روایات نشان می دهد که بنی عباس در عصر ظهور آخرین خاندان پادشاهی عربستان می باشند که درگیر جنگ و کشمکش داخلی بر سر قدرت شده و نابود می شوند

3- وی حاکمی مقتدر و ذی نفوذ است

از روایات چنین برداشت می شود که عبدالله حاکمی مقتدر است که می تواند با وجود  زمینه جنگ های قدرت در عربستان این کشور را اداره کرده و به پیش ببرد هرچند درگیریهای قدرت با مرگ او به شدت پیش می آید ولی عبدالله در زمان حیات خود با اقتدار از بروز آن ها جلوگیری می کند.


4- در آستانه ظهور کشته می شود

5- مرگ او توسط مسئله ای اخلاقی و توسط غلام وی می باشد

امام محمد باقر(ع) علت مرگ عبدالله را به دست غلام وی می داند که به علت مسئله ای اخلاقی رخ می دهد، و غلام بعد از قتل وی متواری می گردد.


6- مرگ او توسط حکومت عربستان 40 روز مخفی می شود

یکی دیگر از پیش بینی های قابل توجه روایات در مورد عبدالله حاکم عربستان این است که پس از مرگ وی بنا به دلایل مختلف خبر مرگ وی 40 روز مخفی مانده و بعد از آن منتشر می شود


7-آغاز جنگ شدید قدرت با مرگ عبدالله

روایتهای متعددی به این معنا اشاره دارند و از این جنگ شدید قدرت به نام اختلاف بنی عباس یا عدم توافق بر حکومت نام می برند، امام صادق(ع) در این زمینه می فرمایند: وقتی عبدالله بمیرد، مردم برای حکومت با کسی توافق نکنند و این اختلاف و درگیری به خواست خدا تا ظهور صاحب الامر (عج) ادامه یابد. حکومت های چند ساله پایان یافته و تبدیل به حکومت چند ماهه و چند روزه شود!
به لطف خدا این جنگ قدرت موجب تضعیف این حکومت جائر و پریشانی اوضاع عربستان و فراهم شدن زمینه آغاز نهضت جهانی امام عصر(عج) از این سرزمین مهم می گردد.


8- او از دشمنان اهل بیت(ع) است و مرگش فرج اهل بیت(ع) ذکر شده است

عبدالله عربستان و خاندان بنی عباس در عصر ظهور به عنوان افراد و حاکمانی جائر ترسیم می شوند که با انقراض و نابودی آن ها فرج اهل بیت(ع) فرا می رسد روایت دیگری شیعیان را از خاندان بنی عباس در عصر ظهور برحذر می دارد، همچنین قتل نفس زکیه و پسرعمویش در مدینه نیز نشان می دهد که این حاکمان از دشمنان اهل بیت(ع) می باشد.


9- مرگ او در ماه ذی الحجه و به روایتی در روز عرفه رخ می دهد

امام صادق(ع) در روایت زیر انتشار خبر مرگ عبدالله را در ماه ذی الحجه و روز ”عرفه“ می داند.


10-مرگ او تحولات بزرگی را در منطقه ایجاد خواهد کرد.

همانگونه که دیدیم این اختلاف بنی عباس بر سر قدرت که با مرگ عبدالله آغاز می گردد آن قدر مهم است که امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) آن را جزو علائم حتمیه ظهور می دانند، می دانیم که علائم حتیمه مانند خروج سفیانی یا صحیه آسمانی مسئله ای بسیار مهم می باشند و اثراتی منطقه ای و جهانی دارد، پس مرگ عبدالله و اختلاف بنی عباس بر سر قدرت نیز باید مسئه ای مهم بوده و اثرات منطقه ای و جهانی داشته باشد.


11- فاصله بسیار بسیار اندک از مرگ عبدالله تا ظهور

با تامل در روایات مربوط به اختلاف خاندان بنی عباس و مرگ عبدالله در می یابیم که فاصله ذکر شده توسط اهل بیت(ع) بین مرگ عبدالله تا ظهور بسیار بسیار کم است تا جایی که برخی محققین آن را دو سال و برخی یک سال می دانند، از آنجائی که همان گونه که دیدیم امام صادق(ع) و امام محمد باقر(ع) اختلاف بنی عباس را از علائم حتیمه می دانند، و فاصله اکثر علائم حتیمه بسیار بسیار اندک و در حد چند ماه است، می توان نتیجه گرفت که از مرگ عبدالله به عنوان اولین نشانه تا خروج سفیانی که در روایات متعدد بلافاصله بعد از مرگ عبدالله و از اثرات آن ذکر شده است نیز علی القاعده نباید فاصله زمانی بیشتر از چند ماه وجود داشته باشد همچنانکه فرمایش امام صادق(ع) در مورد پایان یافتن حکومت های چندساله با مرگ عبدالله و آغاز حکومت های چند ماهه و چند روزه نیز نشان دهنده و تایید کننده همین حقیقت است که فاصله زمانی مانده تا ظهور بعد از قتل عبدالله بسیار بسیار کم است و آن هم سراسر درگیری و حوادث بزرگ. همچنین از همچون دانه های تسبیح ذکر کردن نشانه های بزرگ ظهور  که با وقوع یکی بقیه نیز چون دانه های تسبیح یکی بعد از دیگری و بلافاصله رخ خواهند داد نیز می توان به کم بودن این فاصله زمانی پی برد.





نوع مطلب :
برچسب ها :


( کل صفحات : 2 )    1   2   
درباره وبلاگ

وقتى سخن از ظهور به میان مى آید احساس دلپذیرى به آدمى دست مى دهد. گویى در فضاى باغى سبز و كنار نهرى جارى نشسته است و به آواز خوش بلبلان گوش مى دهد. آرى
ظهور زیبائى ها و انتشار خوبى ها جان و تن خستگان را نشاط مى بخشد و برق شادى در چشمان امیدواران روشن مى كند.
در این وبلاگ سعی می شود درباره ظهور حضرت مهدى (عج) و آنچه در سایه سار حضور عینى او رخ خواهد داد سخن گوییم
و به تماشاى جمال بى مثالش بى حجاب غیبت مى نشینیم.
امیدوارم از مطالب این وبلاگ در جهت آشنایی بیشتر دیگر هموطنان عزیزم با امام عصر در جامعه بهره ببرید.
التماس دعا
با تشکر

مدیر وبلاگ : منتظر
پیوندهای روزانه
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :

كد نوحه

كد مداحی


                    
 
 
شبکه اجتماعی فارسی کلوب | Buy Website Traffic | Buy Targeted Website Traffic